maandag 18 augustus 2014

Basler Bruggelauf (16.1 km)

Het was gisteren prachtig weer met volop zon maar niet te warm en dus een goede dag om de Basler Bruggelauf te lopen. Er zijn 5 bruggen in Basel en die gingen we allemaal een keer over; een brug twee maal en een andere brug 3 maal. Totaal gingen we dus 8 keer de Rijn over; een soort Bridge to Bridge maal 4 dus. Maar in deze loop van ook 16.1 km zitten 5 a 6 pittige klimmetjes waardoor de vaart eruit gaat. Totaal maar 108 hoogtemeters maar toch. Vorig jaar had ik deze race ook al gelopen en finishte toen in 1:18:11. Ook toen had ik de dag ervoor een andere loop gedaan, de 26,1 km Glacier3000 bergloop.
De meeste kilometers kon ik onder de 5 minuten lopen behalve de 13e km toen we nog een brug met een flink hoogteverschil over moesten en het 5:03 werd. Ik finishte nu iets sneller dan vorig jaar in 1:16:55, maar toen had ik een sanitaire stop. Was heel tevreden dat ik dit tempo had kunnen vasthouden na de inspannende halve marathon van zaterdag. Daarna rustig naar huis gefietst en niets meer gedaan.
Afstand: 16.1 km; Tijd: 1:16:55; Tempo: 4:47 min/km (range 4:19 - 5:04); Snelheid: 12.5 km/uur; Hoogtemeters: +108

1 opmerking: