zaterdag 2 mei 2015

Training en Wings for Life World Run

Woensdag al geschreven maar vergeten te publiceren

Gisteravond weer meegedaan met de training. Er stond een duurloop met heuvels op het programma. Het was alleen geen rustige duurloop het eerste vlakke stuk tot aan de heuvels ging in hoog tempo (11.5-12 km/uur). Daarna een flinke lange klim die ons bij de wijnvelden op de heuvels langs de rivier bracht. Het klimmen ging goed en op de vlakke stukken weer snel. We klommen hoger en hoger tot we uiteindelijk door een bos liepen bovenop. Na een lang vlak stuk over een mooi bospad gingen we eindelijk naar beneden en terug naar de club. De laatste kilometers werd het tempo me wat te hoog en moest ik de kopgroep laten gaan maar later herpakte ik me en haalde ze weer in. Mooie pittige loop met weer thuis 18.7 km op de teller.


Zondag ga ik meedoen met de Wings for Life World Run waarvan de opbrengst volledig naar ruggenmerg onderzoek gaat. Deze loop start tegelijkertijd over de hele wereld in 35 plaatsen. Sommigen lopen dus in het donker, maar ik ga om 13:00 van start in Olten in Zwitserland. In Nederland wordt in Breda ook om 13:00 gestart. De afstand die je loopt is van te voren niet bekend. Een half uur na de start vertrekt een Catcher car met een snelheid van 15 km/uur (na een uur wordt dat 16 km/uur etc.) en die kan de chip aflezen van de loper die ingehaald wordt. Dat is dan de finish voor die loper. Er is een rekenprogrammaatje (Goal calculator) op de website en als ik 12 /km/uur loop dan wordt ik na 2:15 ingehaald op 27 km. Zal wel iets minder worden want die snelheid hou ik denk ik niet zo lang vol. De winnaar vorig jaar had iets van 75 km gelopen! Lijkt me erg leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten