woensdag 11 mei 2016

Wings for Life World Run (20.8 km)

Afgelopen zondag gingen er in 34 plaatsen over de hele wereld om dezelfde tijd 130.000 mensen van start in de Wings for Life World Run. Ik startte in Breda om 13:00 uur samen met bijna 3000 anderen bij een temperatuur van 25 graden. Ik ging met een lekker tempo van start, maar had geen idee hoe snel want mijn horloge was niet goed opgeladen en gaf niets aan. Maar zo nu en dan navragen bij de medelopers gaf aan dat ik ruim onder de 5 min/km liep. Echter na 5 km sloeg de hitte toe en moest ik flink vaart minderen. Ik had het idee dat ik heel erg langzaam liep, maar bij de 10 km drinkpost had ik 55 minuten, dus dat viel wel mee. Rustig doorlopend bereikte ik het 15 km punt na 1:22. Over 8 minuten zou hier de achtervolgende auto langskomen. Misschien kon ik nog net de 18 km halen.
Vlak voor de start

Gelukkig kon ik het tempo een beetje opvoeren en uiteindelijk werd ik na 20.8 km en 1:52 uur ingehaald door de auto bestuurd door Max Verstappen. Red Bull was tenslotte de grote sponsor van dit evenement. Mijn afstand was veel minder dan de 25.5 km vorig jaar maar het was erg warm. Was weer erg leuk om te doen.
Gisteravond ook weer 20 km gelopen in dezelfde tijd maar nu met 300 hoogtemeters. Het gaat weer goed met de trainingen.
Ik wordt ingehaald door de achtervolgingsauto
De route

Geen opmerkingen:

Een reactie posten