vrijdag 6 januari 2017

2016 overzicht


 
 
Dit jaar weer wat meer kilometers gemaakt dan vorige jaren (300 km meer dan 2015 en 200 km meer dan 2014). Totaal 1830 km, wat dus gemiddeld 150 km per maand is en 35 km per week. Maar er zat een grote spreiding in de per week getallen; een paar keer 60-70 km/week maar ook een aantal keren 0 km/week. Dan had ik gewoon geen zin als het rotweer was of de keren dat ik in Velp was had ik het te druk met familie. Verder een hamstring blessure gehad waardoor het bijna stil lag in augustus.











Dit jaar aan 13 wedstrijden meegedaan; 7 in Zwitserland, 5 in Nederland en 1 in België variërend van 5.6 tot 42.2 km. De trail in België was leuk omdat ik de hele CIKO ploeg tegenkwam en mee gegeten heb. De snelste was de Birslauf hier in Basel waar ik de 10 km afraffelde in 45 minuten. De mooiste en zwaarste was de Swis Alpine marathon over twee hoge bergen heen. De geplande Ultra Tour Monte Rosa, een driedaagse tocht van 116 km ging helaas niet door omdat ik terug naar huis moest omdat mijn schoonmoeder ernstig ziek werd en een tweetal weken later ook overleed. Maar dit jaar in September staat de tocht weer op het programma en nu is het vier dagen en 170 km. Een mooie uitdaging waar ik hard voor ga trainen.
De prachtige Swiss Alpine Marathon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten