zondag 27 september 2009

Posbankloop - 27 september 2009 - Rustig aan?

Hoewel ik komende zaterdag de Zeeuwse kust marathon ga lopen, wilde ik toch de Posbankloop weer meemaken, omdat ik het vorig jaar gemist had. Ik zou heel rustig lopen en een tijd van 01:15 was een mooi doel.  Ik begon heel rustig en ontspannen te lopen maar merkte al snel dat ik de kilometers in 4:30 minuten liep. Dit tempo kon ik prima vasthouden zodat ik 22:20 minuten op de 5 km had. De Posbank op heel rustig gedaan, geen extra inspanningen geleverd, maar toch haalde ik veel mensen in.  Heuvel af daarna een zeer snelle kilometer in 4:10. Weer rustig de Muur op; toch nog de 327ste plaats van de 1750 deelnemers. De laatste 2 kilometers ook weer heel snel in lage 4 minuten per km, maar toch geen overmatige eindsprint ingezet.  Eindtijd 01:09:34 met een gemiddelde hartslag van 163 bpm. Als je de grafiek bekijkt zie je dat de hartslag ook zeer stabiel is zelfs heuvelop en bij verhoging van de snelheid. Bij de finish niet echt moe; geen hekwerk nodig om op uit te hijgen. Het was heel prettig om zo ontspannen te lopen en niet elke keer te denken dat je een goede tijd moet lopen.

Grafieken zijn touwens gemaakt op de website van Runningahead waar je de lijnen kunt smoothen wat wel nodig is als je de grafiek met GPS data van de snelheid bekijkt (de ruis om de lijn heen).  Zeer grote variatie in de meting van de Garmin, die wegvalt met deze smoothing.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten