maandag 21 september 2009

Zoladz test


Een half jaar lang heb ik zonder hartslag monitor gelopen omdat mijn exemplaar niet meer werkte doordat de batterij verroest was en niet gemaakt kon worden. Ik heb het niet erg gemist, maar wilde voor de marathon toch wel weer eens weten hoe ik ervoor stond.
Op e-Bay een nieuw exemplaar besteld voor slechts Euro 35,- terwijl dat normaal in Nederland iets van 80 Euro kost. Had de nieuwe binnen een week in huis.

Dus direct een Zoladz test gedaan (klik hier voor meer informatie). Vijf keer vijf minuten lopen. Starten bij een hartslag van 50 slagen onder de max en dan elke keer 10 slagen hoger. Met de Garmin gemeten kun je dan makkelijk de slagen per minuut uitzetten tegen de snelheid. Dit moet een nette rechte lijn zijn en in de loop der tijd door training naar links verschuiven.
Mijn eerste meting in 2003 was een bochtige lijn. Bij de volgende metingen werd het mooi recht en meer naar links; dus minder hartslagen bij de zelfde snelheid. Ook sinds een jaar geleden loop ik iets effectiever alleen bij de hogere snelheden gaat het mis. Maar ik heb het niet helemaal goed uitgevoerd want je moet 1 of 2 minuten rusten tussen de perioden en dat heb ik bij de 3 laatste punten niet gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten