zondag 10 april 2011

HAN-KAN marathon in een mooi PR

De voorbereiding was niet echt goed. Gisteravond nog naar het concert van Rogers Waters geweest in het Gelredome (mooie muziek en fantastische videoshow) en urenlang gestaan zodat ik last van mijn rug kreeg. Ook best wel veel biertjes gedronken, maar vanochtend had ik er toch zin in een marathon te lopen. Ik had het plan snel te beginnen en proberen onder de magische grens van 3:30 te komen. Dus heel vroeg ingeschreven en om 9 uur van start met Sjaak (voor zijn eerste marathon) en René. Eerst een paar kilometers rustig met Sjaak meegelopen maar toen gingen René en ik harder. Het eerste uur hadden we er 12.8 km opzitten. Bij 15 km had ik weer mijn bekende probleem en moest ik een Dixy in. Daarna harder gaan lopen om René weer in te halen. Dat lukte vlak na het 21.1 km wisselpunt (in 1:38) en ik ging toen door in dat hogere tempo. Ik vind het een mooi parcours zo over de dijken langs de Rijn en de Waal zeker met dit prachtige weer. Je ziet boomgaarden in bloei, uiterwaarden met grote plassen waarin allerlei vogels zitten te kwetteren, en een buizerd cirkelt boven je hoofd. Omdat je veel alleen loopt is al het applaus van het publiek speciaal voor jou. Na 2 uur stond het klokje op 25.2 km en gingen de km tijden langzaam omhoog. De 30 km gingen in 2:22 u en de resterende 12 km in iets meer dan een uur zou toch mogelijk moeten zijn. Het tempo kwam nu boven de 5 min/km maar op 35 km had ik 2:48 en wist ik dat het zou gaan lukken. Pas hier haalden de halve marathon estafette lopers Maarten en even later Nancy mij in. In Nijmegen moesten nog een paar venijnige bultjes beklommen worden maar ik finishte in 3:26:39 een verbetering van 10 minuten (op 14 seconden na) van mijn PR in october. René finishte in 3:29, ook een enorm PR voor hem en Sjaak lukte het om 3:31 te lopen. Echt fantastisch.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten