zondag 3 april 2011

Korte broekenweer en minder CIKO trainingen

De weermannen hadden slecht weer voorspeld voor vandaag, maar vanmorgen scheen de zon. Ik dus op pad met korte broek en dun shirt voor een RDL. Heerlijk! Al gauw kwam ik 2 prachtige herten tegen die het pad overstaken en toen ik voorzichtig dichterbij kwam stond er een grote groep bij elkaar in het bos. Maar ze hadden me snel door en verdwenen. Na 30 minuten kwam ik Gordon tegen die er al een uur op had zitten en nog een uur 'moest'. Vanmiddag laat deed hij dan nog 2 uur en dan geen lange lopen meer tot de 60 van Texel op 2e Paasdag. We liepen zo'n 10 minuten met elkaar op en praten natuurlijk over onze grote uitdaging over 3 weken: welk tempo, welke schoenen, welke gels....
Ik liep een tempo van 10-11 km/uur en had nergens last van. Na het vals plat van de Lange Juffer rechtdoor gegaan en op goed geluk een pad in naar rechts. Kwam uiteindelijk op een punt waar ik wist hoe ik naar de Posbank moest lopen. Vlakbij huis had ik 28.5 km gedaan en ik voelde me nog prima. Dus nog even een rondje door het dorp om tenslotte op 30.6 km te eindigen na 2:50 u. Toch best wel een mooi tempo van 10.8 km/uur.
Deze week toch  zo'n 78 kilometers gelopen. Maandag al een rondje van 20.1 km omdat ik het weekend niet kon. Dinsdag weer voor het eerst in het bos trainen en het werd een RDL training met 14.7 km. Donderdag een  3 x 2200 m tempo training met een totaal van 13.2 km.
Omdat de vorm zo goed is ga ik volgende week nog de HAN-KAN marathon lopen. Misschien als training; misschien als recordpoging. Pas dan ga ik rusten voor Texel.

De komende tijd zal ik bij wat minder trainingen aanwezig zijn. Ben vrijdag met een nieuwe baan begonnen in Leiderdorp. Als de files tegenzitten zal ik niet op tijd terug zijn. Vanwege die files denk ik er ook over om een kamer te huren in Leiden en dan kom ik natuurlijk helemaal niet meer.  Maar ik ga proberen om thuis te werken op vrijdag zodat ik in ieder geval donderdag nog wel mee kan doen. Het is niet anders helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten