woensdag 19 juni 2013

Chrischonalauf (10 km) in Riehen

Bij de start van de Chrischonalauf om 7 uur vanavond was het nog 29 graden C. Zo'n 200 lopers stonden aan de start in het zeer mooie Wenkenpark in Riehen. Dat is maar een klein stukje van mijn huis dus ik was er heen gerend. Ik was daar met 8 Novartis collega's en startte helemaal vooraan. Na 100 m begon het te stijgen en dat bleef de volgende 5 km zo doorgaan. Heel gedoseerd lopen dus en niet te hoog tempo want het was heet en dan ga je kapot. Gelukkig liepen we wel een groot deel in de schaduw in het bos. Toch had ik op de 5 km best wel een redelijke tijd van 27 minuten en met nu alleen nog maar heuvelaf moest ik onder de 50 minuten kunnen eindigen. Soms lukte het wel om flink snelheid te maken, maar niet constant. Het was een prachtig parcours door bossen en parken en langs velden. Bij 7 km was er weer een flinke heuvel en ik kwam maar heel langzaam omhoog. Had het gevoel dat ik stilstond. Maar daarna naar beneden ging weer erg goed. Op 9 km had ik 45 minuten en een beetje dus in de laatste kilometer nog alles uit de kast en ik finishte in 49:07. Ik was goed kapot en goed oververhit, maar zeer tevreden zeker omdat ik al mijn jongere collega's voorbleef. Nog even gezellig met z'n allen een biertje drinken en toen weer de 2.3 km naar huis gerend.
Afstand: 10.0 km; Tijd: 0:49:07; Tempo: 4:55 min/km; Snelheid: 12.2 km/uur; Hoogtemeters: +225 m


Geen opmerkingen:

Een reactie posten