dinsdag 18 juni 2013

Vakantie in Porlezza en lange duurloop in Basel

De afgelopen twee weken waren we op vakantie in Porlezza (IT)  in een van onze chalets. Niet echt vakantie want het chalet moest in de beits gezet worden plus nog heel veel andere klussen.
Ons chalet aan het meer van Lugano

Klein dorpje, Bene Lario, in de heuvels met uitzicht op besneeuwde bergen.
Maar ik heb natuurlijk wel gelopen; de eerste week twee korte 10 km loopjes en de tweede week twee keer een 16 km loop. Het was een beetje zoeken naar de leuke paden maar ik vond een mooi pad door een natuurgebied langs het Lago Piano. Het was redelijk onbegaanbaar en liep omhoog maar dat was een mooie training voor de Zermat bergmarathon die ik 6 juli ga lopen. Uiteindelijk kom je dan in een klein dorpje in de heuvels.
Een andere route ging over de weg flink omhoog en dan proberen vol te houden. Maar na 2 km en 160 meter hoger was ik kapot.

Zondag weer terug naar Basel, want maandag weer aan het werk.
Vanavond een lange duurloop over een route die ik wel vaker loop. Nu eerst langs de Wiese naar Lorrach en dan omhoog het bos in. Het gebied waar ik door loop is mooi met fraaie uitzichten. De eerste klimmen gingen nog goed, maar de latere heuvelops moest ik gedeeltelijk wandelen. Het was ook nog erg warm. Uiteindelijk iets meer dan 24 km gelopen met 390 hoogtemeters.
Mooie korenvelden in Duitsland



Fraaie uitzichten tijdens duurloop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten