zondag 12 januari 2014

RDL over heuvels en langs de Rijn


Mooi pad de heuvel af
Kraftwerk Augst
Vandaag op pad voor een RDL. Al snel begint de steile heuvel die ik zover mogelijk probeer te bedwingen. Maar moet dan helemaal buiten adem een lang stuk wandelen om weer bij te komen. Daarna zijn de heuvels minder steil en kan ik blijven hardlopen. Bovenop de heuvel  maar eens een andere route gekozen. Een pad dat weer naar beneden loopt en waar het dus heerlijk lopen is. Het komt uit in het dorpje Wyhlen net over de Duitse grens en dat steek ik door, kom langs een aantal akkers en ben dan bij de Rijn. Daar is een mooi pad dat zuidwaarts voert  en op gegeven moment kom je dan in Augst waar een krachtcentrale in de Rijn ligt en waar je kan oversteken. Aan de andere kant is Zwitserland en daar is een fraai wandelpad langs het water. Het loopt heerlijk hier, een beetje op en neer en met veel bochten. Op een gegeven moment stopt het wandelpad en begint de haven met imposante kranen. Maar er wordt niet gewerkt dus ik kan er langs. Kom dan bij  de krachtcentrale vlak bij mijn huis uit en thuis klok ik 25.7 km en 285 hoogtemeters. Mooie tocht die ik vaker moet doen.
Wandelpad langs de Rijn
Haven met grote kranen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten