maandag 3 februari 2014

Midwintermarathon - Asselronde (27.5 km)

Gisteren liep ik voor de achtste keer de Asselronde. Mij tijden  variëren van 2:05:57 in 2011 tot 2:18:36 in 2004. Samen met Jan de J., Peter en Cordien startte ik in vak A terwijl Edwin achter ons in vak B startte voor de hele marathon. Het was prachtig weer, een graad of 5 en de zon scheen volop. Mijn Garmin is kapot dus ik moest goed opletten hoeveel tijd ik na de start over de streep ging. Ik ging weg op een lekker tempo en zag Cordien echt wegspurten. Ik liep iets harder dan 12 km/uur want ik had 24 minuten op de eerste 5 km en 48 min op de 10 km. Toen moest ik helaas de bosjes in voor een stop en was mijn tijd op de 15 km 1:14. Ik vond het echter niet echt soepel gaan; het koste me moeite om dit tempo aan te houden. Dat kwam waarschijnlijk omdat ik de afgelopen dagen veel gesjouwd en geklust had in huis; dat merk je dan toch wel. Bij 18 km kreeg ik even een opleving en kon ik wat aanzetten, maar niet voor lang want na het halve marathon punt (in 1:45) zakte ik in en liep ik nog maar 10 km/uur of misschien wel langzamer. Bij 25 km kwam Edwin langs in een fraai tempo. Hoorde op de lange Loolaan de omroeper 2:20 zeggen en zette nog wat aan om daar onder te kunnen blijven, maar dat lukte niet: 2:20:37 (11.73 km/uur gemiddeld). Al met al toch niet zo slecht  want ik was 744e van de 2039 lopers. Ook tevreden dat ik niet heb gewandeld en kunnen doorzetten na mijn inzinking. Cordien was al lang binnen met 2:09, Jan had een mooie 2:15 en Peter een PR met 2:17. Edwin had zeer goed gelopen in 3:33. Het was weer een mooie dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten