donderdag 11 december 2014

Niets doen is zwaar

Basler Stadtlauf
Als ik de blogs van Edwin en Jan en anderen lees over de mooie loopjes die ze doen en de plannen die ze maken word ik erg jaloers. Ik ben tot stilstand gekomen en moet dat tot januari uitzitten.
Anderhalve week geleden was hier de Basler Stadtlauf waar ik me voor ingeschreven had, maar nu is een collega gaan rennen met mijn nummer. Ben wel gaan kijken en kreeg enorme zin om mee te gaan doen. De loop wordt altijd gehouden op de eerste avond dat de Kerstverlichting aangaat in de stad Basel. Om 5 uur beginnen de allerjongsten en om het half uur gaat apart mannen en vrouwen van steeds oudere leeftijd. Pas om 20:30 zijn de mannen >45 jaar aan de beurt. Leuke korte loop (5.5 km) door de feestelijk verlichte binnenstad.

De pijn is allang verdwenen uit mijn knie en ik kan weer alles doen, trap lopen, diepe kniebuiging, springen en hard fietsen op groot verzet. Pas geleden ook een vier uur lange wandeling gemaakt door de heuvels zonder enige problemen. Ik begon in het dal met mist maar al op 1000 meter hoogte was ik boven de wolken en had een prachtig uitzicht.
Heb trouwens wel sinds ik niet meer loop rugpijn, vooral 's nachts zodat ik in de ochtend alleen met heel veel moeite uit mijn bed kan komen, maar niet door slaapgebrek. Eenmaal in beweging trekt het weg. Ik denk dat als ik weer ga lopen het na een of twee keer verdwenen is. Ik merk ook dat ik geestelijk meer met mijn werk bezig ben omdat ik me niet meer helemaal leeg kan lopen.
Ik had me voorgenomen om 3 maanden rust te houden en dan begin januari weer langzaam te starten, maar ik denk dat ik 20 december als ik weer in Velp ben het al ga proberen. Als het goed gaat en ik er helemaal geen last meer van heb ga ik meedoen met de Derde Kerstdagloop. Dan wil ik weer veel gaan lopen. Heb ook al een mooie loop hier in Zwitserland uitgezocht, de EigerUltraTrail, een tocht door de bergen van 51 km en 3100 hoogtemeters langs de prachtige noordwand van de Eiger. Er is ook een korte trailrun van 16 km en echte ultra van 100 km. Ik hoop heel erg dat het doorgaat want stilzitten is maar niks.
Boven de wolk met in de verte de hoge Alpen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten