maandag 16 november 2015

Frauenfeld halve marathon

Gisteren naar Frauenfeld gereden, een klein plaatsje ten noorden van Zurich en vlak onder het Bodenmeer. Van daaruit met de tram naar Wil waar de start was van de Frauenfelder halbmarathon. Daar zagen we de lopers van de marathon die 2 uur eerder in Frauenfeld gestart waren en nog de helft voor de boeg hadden. Ook militairen die meededen aan de Waffenlauf; in camouflagepak (lange broek, lange mouwen) met rugzak en geweer moesten zij de marathon volbrengen.Die zullen het behoorlijk warm gehad hebben want het was mooi weer met zon en 15 graden.
Ik startte helemaal vooraan vanuit vak A omdat ik als eindtijd 1:40 had opgegeven. Daar bleef ik 'vroeger' altijd onder, dat was mijn kruissnelheid, maar dat zou nu niet meer lukken. Ik startte wel heel snel; tijd op de 1ste km was 4:32 en op de 2e was 4:34. Toen nog drie keer onder de 5 minuten en mijn 5 km tijd was 23:11. Daarna wel langzamer want ik voelde dat het niet echt lekker ging. Het liep niet soepel; misschien toch te hard gestart. De omgeving was wel mooi; licht heuvelachtig met weiden en bossen en op een gegeven moment leek het alsof we over de Zevenheuvelenweg bij Nijmegen liepen.

Heuvels makkelijk om op tempo omhoog te lopen en met veel profijt als je er weer afging. Alleen lukte het mij niet om die versnelling te maken. We liepen grotendeels over asfalt met soms een grindpad en ook een keer dwars over een weiland. Er kwamen ook wat steilere heuvels en het ging steeds moeilijker om erop te komen.Toch was ik op de 10 km nog aardig op gang met 49:00.

Bij 15 km voelde ik me al uitgeput en moest even wandelen. Daarna noch een paar keer gewandeld en uiteindelijk gefinisht in de slechte tijd van 1:52:04 maar ook wel met 450 hoogtemeters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten