donderdag 31 december 2015

Derde Kerstdagloop

Afgelopen zondag heb ik voor de achtste keer meegedaan met de Derde Kerstdagloop. Tot nu toe altijd de halve marathon met tijden tussen de 1:35 en 1:43, maar nu liep ik de 14 km omdat ik eind van de middag in Stadskanaal moest zijn. Het was leuk om weer bekenden van CIKO te ontmoeten en ik startte naast Wim. Zoals gebruikelijk ging ik hard van start met tijden van ruim onder de 5 minuten per kilometer, maar bij 4 km ging het al minder en op 5 km haalde Wim mij al in. Het was een leuk parcours over smalle paadjes door het bos. Mijn tempo lag nu iets boven de 5 min/km en dat hield ik goed vol. De geitenbult was zwaar als altijd maar ik kwam goed boven. Bij de finish stonden Jan, Herbert en Wim mij aan te moedigen en ik finishte in 1:13:30. Nadat ik de mok had opgehaald moest ik nog 4 km naar huis lopen tegen de stroom halve marathon lopers in, omdat ik eerder bij Valkenhuizen was afgezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten