dinsdag 28 november 2017

Basler Stadtlauf (5.5 km)

Op zaterdagavond werd de Kerstverlichting ontstoken en dan wordt altijd de Basler Stadtlauf gehouden. Heel veel deelnemers en veel toeschouwers; de stad is bomvol en heel gezellig. De start is in blokken op leeftijd, eerst de jongsten en eindelijk om 20:36 mocht ik ook starten. We moeten 2.5 rondjes door de stad en het eerste stuk is heuvelafwaarts. Ik loop de eerste kilometer ontzettend snel in 4:19 en daarna kan ik hoge tempo houden. Alleen moeten we twee keer een brug over en dat is omhoog; zo'n 20 meter over 300 meter. De tweede keer wat langzamer dan eerste keer, maar toch nog in 4:53/km. De finish is dan weer na een lang stuk naar beneden zodat je door de finish vliegt in 24:56. Prachtig tempo dus gelopen van gemiddeld 4:30/km. Kwam ook door de specifieke snelheidstrainingen die we afgelopen twee weken gedaan hadden. Vorige week dinsdag op de training 12 x 300 meter op volle snelheid met 100 meter hobbelen en ik kon heel goed 4:20 tot 4:30 vasthouden. Fijn dat ik nog zo snel kan zijn. En dan zondag weer een lange loop van 22 km en 350 hoogtemeters in iets onder de 6:00/km, maar zonder problemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten