zaterdag 30 december 2017

Derde Kerstdagloop

Al voor de tiende keer deed ik afgelopen woensdag mee met de halve marathon van de Derde Kerstdagloop. Twee jaar geleden was de enige keer dat ik de 14 km heb gelopen. Het regende toen ik naar Valkenhuizen fietste, maar vlak voor onze start werd het droog. Het was leuk om weer een aantal CIKOers te zien. Cordien ging hazen voor een tijd van 1:45 en ik zei dat ik me wel zou aansluiten. Maar bij de start stond ze wel 50 meter voor me en lukte het me niet meer om in de buurt te komen. Na 3 km haalde ik wel de haas voor 1:50 in want ik liep mooi onder de 5 min/km. Dat tempo kon ik goed aanhouden behalve bij de heuvel bij het Rozendaalse veld en de geitenbult helemaal aan het eind. De finish was in 1:43:54 en prima voor dit parcours. Na afloop nog even wat gedronken in de kantine met oude bekenden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten