zondag 15 november 2009

Geen PR op de Zevenheuvelenloop

Vandaag wilde ik proberen mijn PR op de 15 km van 1:05:07 (7^^^loop 2005) te verbeteren. De omstandigheden waren goed.
Met veel andere CIKO lopers deed ik mee met de Maandag business teams in een knalgroen shirt. De ontvangst was goed en na een snelle kop koffie gingen we gehuld in een groene deken naar de start.
Misschien had ik donderdag tijdens de piramide training niet voluit moeten gaan. En had ik zaterdag niet nog een heel rustige duurloop van 20.3 km moeten doen, maar ja ik had er behoefte aan even alleen door het bos te dwalen.
Als ik onder de 1:05 wilde blijven moest ik net iets sneller dan 21:40 per 5 km lopen. Bij 5 km had ik nu 21:49 en bij de 10 km 43:51 (had 43:20 moeten zijn).  Een record zat er dus niet meer in, maar ik liep wel erg lekker. Had alleen bij de eerste drinkpost een aanvaring met 2 lopers die gingen wandelen, waardoor ik ze bijna omver kegelde.  Bij de 2e waterpost liep iemand anders tegen een wandelaar aan en kwam weer op mij terecht. Het wordt echt wel te druk op deze loop.
Ik finishte uiteindelijk in 1:06:20. Geen PR maar toch ben ik hier erg blij mee, want ik heb constant en erg snel gelopen. Mijn tijd was alleen niet terug te vinden bij de uitslagen.
Vergeleken met vorige week stellen de heuvels bij de Zevenheuvelenloop niets voor. Het plaatje hieronder laat zien dat het stijgingspercentage slecht over 250 meter 3% is. Verder is het met 1% omhoog en met 2% naar beneden. Vorige week in Battice waren er stukken waar het over 1500 m 10% was.

Afstand: 15 km; Tijd: 1:06:20; Tempo: 4:24 min/km (range 4:07 - 4:46); Hartslag: 160 bpm (range 155 - 165); Klimmen: +177

Geen opmerkingen:

Een reactie posten