woensdag 28 september 2011

Vliegen boven mijn huis en de hei

Mijn schoonzus en zwager zijn fervente vliegeniers. Ze wonen in Engeland en dit weekend waren ze over met hun Robin sportvliegtuigje. Als verlaat verjaardagscadeau wilden ze me zondag wel meenemen voor een vlucht boven Velp. Na eerst een uitgebreide checklist te hebben doorlopen, vertrokken we van vliegveld Teuge richting Deventer en volgden de IJssel naar het zuiden. Op zo'n 400-500 meter hoogte heb je een prachtig zicht op het landschap onder je. De rivier was erg mooi; ik wist niet dat de IJssel zo sterk meanderde. Ik mocht de stuurknuppel overnemen en probeerde heel voorzichtig de bochten van de rivier te volgen. Erg leuk om te doen. Al snel waren we bij Dieren en even later boven Rheden. Mijn zwager nam het roer weer over want ik wilde foto's maken van mijn huis (zie foto boven). Daarna in min of meer rechte lijn terug naar Teuge. Dat ging over de Rozendaalse heide en ik kon alle paden waar ik regelmatig hardloop goed zien (foto onder). Na een perfecte landing viel het niet mee om met mijn stramme spieren van de trailrun uit het toestel te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten