maandag 23 april 2012

Geen Bouillonnante maar Veluwezoom trail in actieve week

Het plan was om zaterdag met Edwin en René de Bouillonnante te lopen, maar er kwam voor mij wat tussen. Helaas want Edwin schreef een heroisch verhaal over deze trail. Om toch de kilometers te maken ben ik gisteren op pad gegaan om de Veluwezoom trail te lopen. Bij de begraafplaats in Rozendaal waar deze trail langskomt zocht ik de trail in mijn Garmin, maar helaas het stond er niet meer in. Dan maar op het geheugen; ik had het tenslotte al 2 keer gelopen. Ik liep op een tempo van 11 km/uur en na 16 km was ik bij Groenendaal om een rondje door het Deelerwoud te maken. Op een gegeven moment kwam ik toch op onbekend terrein en volgde ik maar zo goed als het kon de bordjes Laag-Soeren, waar de Veluwezoom trail start en finisht. Maar bij 35 km zag ik een ander bordje richting Carolinahoeve en het leek me beter daar heen te gaan. Ik kon daar vers water tappen en na een korte pauze weer verder. Ik nam nu niet de route van de trail, maar nam een route die ik goed ken en nog zeker wel 10 km lang. De marathon liep ik in iets over de 4 uur en hierna nam ik de heuveltjes wandelend. Op de vlakke stukken kon ik nog goed vooruit komen en uiteindelijk finishte ik na 48 km in 4:50. Totale hoogtemeters volgens mijn Garmin was 950 m.
Heel tevreden dus want zaterdag had ik ook al een heuvelparcours gelopen van 20 km en met mijn trainingen op maandag en woensdag kwam het totaal op 109 km. Bovendien was ik nog 2 keer in de sportschool geweest om te proberen mijn spieren wat sterker te maken. Dat zal nodig zijn in september tijdens de TAR.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten