woensdag 11 april 2012

Snelle loop in New York


9/11 memorial
 Vorige week was ik in New York op bezoek bij mijn dochter om haar verjaardag te vieren. Eén van de uitstapjes die we maakten was een bezoek aan het 9/11 memorial. Op de plaatsen waar de WTC torens stonden zijn grote vierkante bakken gemaakt waarin water aan de binnenkant 10 meter naar beneden stort en in een grote centrale bak uitkomt. Het geeft het idee van instortende gebouwen. Op de buitenrand staan alle namen gegraveerd van de omgekomen personen. Erg indrukwekkend.
Natuurlijk had ik mijn hardloopspullen mee en heb ik twee keer hardgelopen. Mijn dochter woont helemaal in het noorden van Manhattan op Washington Heights. Om in het park langs de Hudson River te komen moet je dus eerst een steile helling af ter hoogte van 180th Street. Ik kwam in volle vaart beneden op het pad langs de rivier en hield het tempo hoog. Het pad kun je helemaal volgen tot in het zuidelijkste puntje van Manhattan, maar ik draaide na 3 kwartier om ergens bij de 78e straat en 9.5 km. Het is een mooi pad dat druk gebruikt wordt door fietsers, skaters en hardlopers. Het was de hele week prachtig weer met zon en strakblauwe lucht, maar wel fris. Prima dus om te lopen. Aan het eind moest ik weer de steile helling op en ook dat ging op tempo. Een racefietser die gelijk omhoog ging kon me niet bijhouden.
Net als vorig jaar weer een paar trailschoenen van Patagonia gekocht en een paar rode straatschoenen van Brooks uit hun nieuwe collectie, Pure Cadence.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten