dinsdag 9 oktober 2012

Nog even rustig aan

Na de TAR heb ik misschien nog maar 4 keer gelopen. Al 2 weken heb ik 0 kilometer op de teller staan. Ik was natuurlijk druk met mijn verhuizing, maar het mag wel even wat minder. Vorige week vrijdag ben ik weer met de trein van Basel naar Lugano gereisd in m'n hardloopkleren en een dun trainingspak. Had natuurlijk ook de rugzak mee en vanaf het station ben ik langs het meer van Lugano naar Porlezza gerend. Gedeeltelijk kon dat over een smal wandelpad maar een groot gedeelte moest over de smalle autoweg. Er waren niet overal trottoirs dus helemaal rechts lopen en hopen dat de auto's je zien. Bij een donker tunneltje even gewacht tot er geen verkeer aankwam en toen als een haas erdoorheen. Na 18.5 km was ik bij ons chalet in 1:45 u en had ik heerlijk gelopen.

Pas gisteravond ging ik weer op pad. Niet met mijn nieuwe clubje want ik wilde een bepaalde gebied bekijken. Ik woon nu in het kanton Basel-Stadt en het is zo dat je in dit kanton veel meer belasting betaalt over je salaris dan in het omliggende kanton Basel-Landschaft. Dat kan wel zo'n paar honderd euro per maand schelen. De gemeenten in Basel-Landschaft liggen direct tegen Basel-Stadt aan en ik zoek daar nu naar appartementen. Vandaar kun je nog makkelijk in korte tijd naar het werk fietsen. Eerst weer langs de Rijn naar het zuiden gelopen naar de buurgemeente Birsfelden en daar wat rondgerend en rondgekeken. Toen vertrouwend op mijn richtingsgevoel terug. Maar al gauw had ik geen idee meer waar ik was. Bijna elke straathoek stoppen om te zien of er wat bekends was. Pas na 1:15 u zag ik de torens van Novartis en dat is vlakbij mijn flat. Na 1:24 u en 14.5 km was ik weer thuis.
Ik ga nu wel weer wat meer lopen want ik wil 28 oktober meedoen met de marathon van Luzern en de week erna loop ik de NYC marathon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten