zondag 26 mei 2013

20 km door Brussel

Vorige week zondag had ik nog een lange duurloop gedaan toen ik in Velp was. Heerlijk 30 km door Loenermark en Deelderbos. Verder van de week niet meer getraind omdat ik het druk met een freelance opdracht. Vrijdag met de trein weer naar Velp en gisteren naar Brussel gereden. Mijn dochter woont en werkt in Brussel en ging met een groep van haar werk de 20 km door Brussel lopen en ik wilde dat ook wel lopen en de vriend van mijn dochter ging ook voor het eerst een wedstrijd lopen. Ik had deze wedstrijd in 2004 ook al eens gelopen en finishte toen in 1:39:55.
Vanochtend stonden we dus om 10:00 uur in het Jubelpark aan de start met keihard de Bolero van Ravel. Dan denk je dat de start is bij de laatste dreun maar dan wordt eerst nog het Belgische volkslied gespeeld. Mijn Garmin was niet goed opgeladen en hield er al voor de start mee op.
Er stonden 37.000 mensen aan de start

Ik moest dus op gevoel lopen. Mijn dochter en haar vriend startten in groep 1 en groep 2 waarin ik stond ging 6 minuten later van start. Ik kon direct op hoog tempo weg want ik stond helemaal vooraan. Geen idee hoe hard ik ging en ik zag ook nergens kilometerborden. Op een gegeven moment haalde ik mijn dochter in en die zei dat ze net 5 km in 26 minuten had gedaan. Ik liep dus behoorlijk snel en kon dat tempo goed vasthouden. Het was een leuk parcours langs allerlei mooie gebouwen en door het park. Een paar keer door een tunnel maar dan kun je mooi even meer vaart maken bij het naar beneden gaan. Pas bij 10 km zag ik een bord maar geen idee van mijn tijd. Bij 12 km een heel lang stuk naar beneden wat natuurlijk heerlijk liep, maar bij 17 km moesten we een zelfde lang stuk vrij steil omhoog. Op 18 km zie je de ark van het eindpunt al liggen dus gaf ik wat extra gas. Ik finishte in volle vaart maar er was geen klok dus geen idee wat ik gelopen had.
Van Brussel naar Basel gereden (5.5 uur) en direct naar de uitslag gekeken. Mijn tijd was 1:32:11 wat een gemiddeld tempo is van 13.28 km/uur is en 4:37 min/km. Daar was ik dus heel tevreden mee. Mijn dochter had 1:46:45 en haar vriend 1:43:53 wat heel goed is omdat ze  nog maar kort en niet echt gericht trainen.
Het Jubelpark in Brussel met de ark maar zonder alle lopers.

1 opmerking:

  1. Frans, een geweldige tijd. inspireert mij om training op leeftijd door te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen