donderdag 29 augustus 2013

Dubbele RDL in het weekend en een rondje Basel

Zaterdag RDL
Afgelopen weekend goed bezig geweest met een rustige lange duurloop op zowel zaterdag als zondag.
Zaterdag eerst weer door het bos mijn heuvel op en de al bekende route met nog wat meer pittige klimmen. Bij alle stijgingen blijven doorlopen zelfs op de zeer steile klim op 12 km. Op gegeven moment maar eens een andere route genomen en dat bleek een aardige variant. Kwam bij de rivier de Wiese uit en dan is er een mooie route naar huis. Totaal 24 km gelopen met 430 hoogtemeters.


Zondag RDL
Zondag eerst langs de Wiese rivier begonnen en na zo'n 10 km willekeurig een weg naar links ingeslagen en de heuvels in die langs de rivier liggen. Hogerop liggen mooie kleine gehuchtjes en is het leuk lopen. Er stonden veel pruimenbomen en bramenstruiken langs de weg en ik ben meermalen gestopt om me vol te stoppen. De weg blijft hoog boven de rivier er evenwijdig aan lopen en je hebt een prachtig uitzicht op het dal. Op gegeven moment maar weer naar beneden en op huis aan. Totaal 26 km met 220 hoogtemeters.


Gisteravond maar weer eens mijn rondje Basel. Op de boulevard langs de Rijn is het gezellig druk en je moet goed kijken waar je loopt. Al de tijd kon ik een mooi tempo van 11.5 km/uur aanhouden. Aan het eind nog een extra rondje zodat er thuis 16 km op de teller stond (+50 m).
Vorige week dinsdag avond had ik trouwens ook al een mooie 21 km loop langs de Rijn gelopen. Deze keer naar het zuiden aan de ene kant door Duitsland, bij de waterkrachtcentrale in Augst oversteken en langs een mooi pad, de Rheinuferwanderweg, vlak langs de Rijn door Zwitserland weer terug.


Woensdag Rondje Basel


Al deze afstanden loop ik nu omdat ik eind september de Basel marathon ga lopen en  ik moet dus wel wat kilometers gemaakt hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten