vrijdag 4 oktober 2013

Auto te koop

Omdat ik een jaar in Zwitserland ben moest ik een Zwitsers rijbewijs aanvragen en het kenteken van mijn auto overzetten naar een Zwitserse licentie.
Dat rijbewijs was geen probleem. Tegen inlevering van mijn Nederlandse rijbewijs was dat in 2 dagen gebeurd.
Maar de auto moet door een zeer dure keuring en ook de verzekering en wegenbelasting zijn erg prijzig hier plus alle administratieve rompslomp. Daarom besloten om mijn auto in Nederland te verkopen, want ik maak er hier haast geen gebruik van. Voortaan huur ik dan wel een auto (in Duitsland want veel goedkoper) wanneer ik een weekend op stap wil. Tenslotte hoef ik dan geen verzekering en wegenbelasting meer te betalen.

Mijn Peugot 307 HDi is een zeer prettige en comfortabele auto met zeer veel bergruimte. Ik heb elk van mijn kinderen hier wel één of meerdere keren mee verhuisd. Hij (?) rijdt prima in de stad en op de snelweg en zuinig (1:16) op diesel. Afgelopen jaar heb ik vele malen met 150 over de Duitse Autobahn gejakkerd zonder problemen.
Dus als iemand belangstelling heeft, dit is de Marktplaats link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten