dinsdag 1 oktober 2013

Training bij LSVB: 3 x 5 km

Mijn heuvelparcours
Het weekend was ik in Porlezza om een paar klusjes te doen in de chalets. Het was er niet van gekomen om
hard te lopen dus gisteravond maar even mijn heuvelparcours. Vorige week kon ik nog door het bos maar dat ging nu niet meer, het was te donker. De eerste 7 km alleen maar omhoog van 270 m naar 520 meter en daarna heerlijk naar beneden. Ik moest wel een lang stuk door een donker bos waar ik maar met moeite het pad kon zien maar het ging goed. Een aardige 12.6 km gelopen in 1:10 u.
Vanavond naar de training van LSVB; eerst 1 km naar het trainingsveld en van daaruit een paar km naar het park langs de Wiese. We moesten 3 keer 5 km rennen. Eerst 10 sec per km langzamer dan je marathontempo, dan op marathontempo en dan 10 sec per km harder. Het eerste rondje liep ik wat te hard in 23:37, want mijn marathontempo is 5 min/km . Het tweede rondje kon ik toen nog wel harder in 22:40, maar het begon al donker te worden en ik had geen hoofdlamp bij me zoals de meeste anderen wel. Bij het derde rondje raakte ik mijn groepje met de lampen al gauw kwijt dus het was soms toch wel voorzichtig lopen, maar eindigde toch noch in 23:37. Ik moest er erg hard aan trekken om zo hard te lopen terwijl opgeteld dit een waardeloze 15 km tijd is (1:09:54). Ik moet weer meer snelheidstrainingen gaan doen. Totaal wel even 22.9 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten