zondag 20 oktober 2013

Rustige duurloop door regenachtig Duitsland

Akkers vol pompoenen

Pas nadat vanmorgen de ergste regen voorbij was ging ik op pad voor minstens een 2 uur duurloop. Het druppelde nog maar een klein beetje, maar na 5 minuten begon het weer harder te regenen. Natuurlijk eerst weer mijn heuvel op en dat gaat elke keer via een andere route. Na zo'n 6-7 km ben ik dan in Duitsland. Over de heuvels langs akkers vol pompoenen en mais.
Na 15 km maar eens een andere weg genomen en ik kwam in een zeer dicht bos op heuvelachtig terrein. Dus nog regelmatig flinke klimmen maken. Plotseling kom je dan uit het bos en heb je een prachtig uitzicht. Was nu bij het dorpje Brombach en nadat ik dat doorkruiste was ik na 25 km weer bij de rivier de Wiese. Gewoon het pad hierlangs volgen en ik was weer thuis. Bij 33 km heel kort gewandeld en daarna ging het weer prima en eindige ik na bijna 3,5 uur op iets meer dan 35 km (10.3 km/uur gemiddeld).
Dinsdag- en woensdagavond had ik ook al gelopen. Dinsdagavond te laat terug van werk voor de training dus zelf op pad. Rondje in mijn dorp met zo nu en dan een versnelling en 14 km op de teller. Trouwens nog steeds in alleen een korte broek en enkel shirtje.  Woensdagavond weer mijn rondje Basel op en neer langs de Rijn en ook precies 14 km.


Volgend weekend ga ik een 10 km loop doen hier in de buurt en over 3 weken een marathon in Locarno.
Prachtige uitzichten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten