zaterdag 15 maart 2014

Kerzerslauf (15 km)

Vanochtend met de trein naar het plaatsje Kerzers iets ten westen van Bern om te starten in de Kerzerslauf. Het is een groot en goed georganiseerd evenement in dit kleine plaatsje waar wel 5000 lopers aan mee doen. Het was bewolkt maar droog en windstil. Lekker loopweer dus. Ik ging vlot van start maar al gauw was er een lange heuvel waardoor het tempo eruit ging, maar bovenop de heuvel kon ik het snelle tempo weer oppakken. We liepen door een mooi gebied met akkers en bossen en ook veel onverhard. De 5 km gingen in 23:30. Op 9 km kregen we een zeer steile heuvel van 1 km lang te verwerken die ze de Ramsey Hill noemen (geen idee waarom). Hier gingen veel mensen wandelen, maar ik ging met een lichte tred snel omhoog en haalde veel mensen in. Ik klokte 47:40 op de 10 km, dus wel veel verval gehad. Op 500 meter voor de finish zette ik een eindspurt in; dit kon ik goed volhouden en ik liep op gegeven moment wel 15 km/uur. Naast me liep even hard een blinde met zijn blindegeleiderenner; knap hoe ze dat deden. Ik finishte in 1:10:47; een van mijn mindere tijden voor deze afstand maar er zaten ook echte heuvels in.

Deze week al lekker bezig geweest. Vorig weekend was ik in Velp en zaterdag heb ik meegelopen met de lange duurloop groep van CIKO. Gerrie tomtomde ons weer bekwaam over een fraai parcours van  21 km en ik was naar de club gelopen dus kon totaal 29 km bijschrijven. Maandag had ik nog een vrije dag vanwege carnaval in Basel en heb ik mijn favoriete rondje over de Veluwe gelopen van 17 km.
Woensdag avond mijn rondje Riehen met eerste weer de heuvel op (4 km lang). Boven ben ik omgekeerd en 2 km teruggelopen en toen weer omhoog. Totaal dus 6 km klimwerk (+370 m). Daarna door een donker bos naar beneden maar er was een bijna volle maan dus het pad was goed verlicht. Uiteindelijk 15 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten