zaterdag 22 maart 2014

Waldlauf Basel (10 km)

Het regende al de hele ochtend maar toch ging ik op de fiets naar Birsfelden, een dorp tegen Basel aangebouwd en behorend tot het kanton Baselland. Daar begon om 14:00 de Waldlauf Basel; 2 rondjes van 5 km door het bos dat daar aan de oevers van de Rijn ligt. Aan de start stonden nog geen 100 mensen (vanwege de regen) en al gauw kon je dus vrij uit lopen. Over brede maar oneffen paden en soms heel modderig en glad was het toch goed lopen en kon ik mooi mijn tempo van 4:30 min/km lopen. Inderdaad 22:40 op de 5 km en dan zorgen dat het niet inzakt. Er zat een klein heuveltje van +35 meter in het parcours maar daar kon ik elke keer met gemak omhoog.

De laatste 3 kilometers liep ik achter een vrouw die precies mijn tempo liep dus daar bleef ik maar achter, met het idee om 500 m voor de finish haar in een eindspurt te passeren. Maar ze had hetzelfde idee en ging er op een zeer hoog tempo vandoor. Ik finishte in precies 45:00, maar het was 100 meter tekort omdat de Ziel iets voor de Start was gezet. Natuurlijk niet veel zo'n 10 km maar goed voor het behoud van mijn snelheid en als het zo dicht bij huis is altijd leuk. Morgen nog wel een lange afstand lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten