maandag 17 maart 2014

Lange rustige heuveltraining

Als ik naar huis fiets zie ik aan een kant de heuvels van Riehen waar ik al heel vaak over gelopen ben. Aan de andere kant achter de rivier ligt een aantal heuvels in Duitsland. Gisteren maar eens op pad om daarover heen te lopen. Eerst een stuk langs de rivier, dan oversteken en 50 meter verder begint Duitsland. Bij een splitsing elke keer de weg naar boven genomen en zo klom ik gestaag de heuvel op. Kwam in wijngaarden terecht en tussen prachtig bloeiende vruchtbomen. Mooi uitzicht op de rivier en daarachter Riehen en Basel. Grote stukken gingen door het bos en dat was lekker want het was in de stralende zon al best warm. Op zo'n 8 km hield het klimmen op en ging het weer naar beneden; het werd even wat vlak en ik moest een provinciale weg oversteken, maar direct daarna weer klimmen. Nog steeds kon ik goed op tempo omhoog. Weer een lang stuk door bos over een fraai smal pad en ik kwam na 17 km uit bij de Burgruïne Rötteln, een toeristische trekpleister. Snel een beetje rondgekeken en toen naar beneden naar het stadje Lörrach. Dat moest ik doorkruisen om bij mijn route uit te komen die al vaker gedaan had. Op 22 km begon een lange klim van 3 km; de eerste helft kon ik nog hardlopend naar boven, maar toen hielden mijn benen het voor gezien en moest ik wandelen. Daarna kwamen nog meer klimmetjes die ik half wandelend/half hardlopen heb afgelegd. Na 34 km en 3.5 uur was ik echt helemaal kapot en heb de rest heuvelafwaarts naar huis gewandeld. Totaal 700 hoogtemeters, dus een goede oefening voor alle bergmarathons die ik nog wil gaan lopen.


Uitzicht op  de rivier met daarachter Riehen

1 opmerking: