zaterdag 14 juni 2014

Marathontrail de l'Absinthe




Gisteravond was de Ierse pub Paddy's omgetoverd in het Holland House Basel. Veel Nederlanders hadden zich verzameld in soms bizarre oranje outfit om naar de wedstrijd te kijken.Ik zat buiten naar een groot scherm te kijken in mijn oranje Groep 5 shirt en genoot. Het was geweldig.

Na 3 grote bier en slechts 4 uur slaap stond ik vanochtend om 7:15 aan de start van de Trail de l'Absinthe in Couvet vlakbij Neuchatel. Er was een lange loop van 75 km maar ik ging de marathon doen. Ik ging met een lekker tempo van start en haalde veel mensen in. Het begin was vlak over kleine weggetjes door een prachtig heuvellandschap. Ik was mijn Garmin vergeten en dat liep wel heel ontspannen. Na 9 km begon de klim van 700 m naar 1400 m over 5 km (flink steil dus). Eerst was het nog een vrij breed pad, maar dat werd een single track met veel stenen en dus technisch moeilijk. Dit was in het bos op de flank van de heuvel en je moest geen misstap maken. Het was zwaar maar ik kwam er goed doorheen. Daarna was de afdaling minder steil maar over paadjes door weilanden vol kleurige bloemen met een zeer oneffen ondergrond. Echt hard ging het dus niet.
Door weilanden met kleurige bloemen


Op 20 km had ik bij een post bouillon gedronken, maar dat viel niet goed. Ik werd misselijk en alles kwam er uit. Bij 25 km keek ik even op mijn telefoon hoe laat het was en ik had er al 3 uur op zitten. Niet lang daarna, zeg maar 28 km, ging ik bij een moeilijke afdaling wandelen. Verder ging het niet goed meer; de man met de hamer was al geweest. Ik was ook nog steeds misselijk en het begon ook best warm te worden. Maar ik genoot van de prachtige omgeving en wandelde veel en alles wat ik hard liep was meegenomen. Op 35 km kregen we weer een steile klim te verwerken maar ik zette door en finishte uiteindelijk in 5:28:17. We hadden 1346 hoogtemeters verwerkt. Moeizame maar prachtige trail.

Prachtig heuvellandschap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten