dinsdag 3 juni 2014

Stuwwalloop trail (19.5 km)

Omdat ik kilometers wilde maken voor een marathon binnenkort ging ik rennend vanuit Velp naar Oosterbeek voor de Stuwwalloop trail. Dit was 11.7 km en dat ging prima in iets meer dan een uur. Om 16:00 startte ik achterin het eerste startvak samen met Rene en vlak achter me stonden Jan en Peter J. in het tweede starvak die 2 minuten later van start gingen.
Ik begon rustig aan in een bezadigd tempo en al binnen 500 meter kon ik Rene al niet meer zien. Pas bij 6 km kwam de eerste heuvel en direct zo steil dat we er wandelend op moesten. Boven aangekomen was ik uitzonderlijk buiten adem en kwam ik weer moeilijk op gang. Er kwamen noch heel veel van deze kleine steile heuvels en steeds vaker moest ik na de klim even stil staan en op adem komen. Het lopen op de vlakkere stukken ging eerst nog wel goed maar na 12 km moest ik ook daar regelmatig wandelen. Ik werd ingehaald door Peter en later ook door Jan. De laatste kilometers werd het echt zwaar en zwoegen om de finish te bereiken. De loop bleek ook nog eens 1 km langer dan gedacht en de laatste 200 meter nog even hard gelopen om te finishen in 2:20:47. Terwijl ik gedacht had het toch wel binnen 2 uur te kunnen. Een voor mij onverklaarbare prestatie-dip. Na wat rust en een 0% biertje weer op de weg terug. Dat ging erg moeizaam en totaal terug heb ik maar 4 km hard gelopen en de rest gewandeld.
De komende weken even goed trainen om te zien of deze dip weer voorbij is zodat ik toch wel de marathon kan lopen over twee weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten