maandag 22 mei 2017

Dreiländer-lauf (21.2 km)

Gisteren de Dreiländer-lauf gelopen die ik al eerder gedaan heb. Van Basel door Frankrijk en Duitsland weer terug naar Basel met vier bruggen over de Rijn.





Start voor het Radhaus
De start was op de Marktplatz vlak voor het gemeentehuis. De eerste kilometer was erg druk maar daarna kon ik goed vrijuit lopen en was ik erg snel met drie keer een 4:30 per kilometer. Het doel was om in ieder geval onder de 1:45 uur te blijven. Bij 6 km vertraagde ik al wat en bij 10 km kwam ik boven de 5 min/km. Het stuk door Frankrijk was door het plaatsje St. Louis en niet erg fraai. Na de voetgangers/fiets brug waren we in Duitsland. Hier kon ik weer wat meer vaart maken. Eerst door industriegebied, maar later door het park langs de zijrivier van de Rijn de Wiese. Die mondt uit in de Rijn en vandaar langs de Rijnkade weer terug Basel in. In de laatste kilometer de Wettsteinbrug die flink omhoog loopt maar dan de laatste 800 m alleen maar naar beneden. Finish als gepland in 1:42:06.






















Als analyse heb ik mijn tijden op de halve marathon uitgezet tegen mijn leeftijd (50 stuks in 15 jaar).  Er zitten een paar pieken (meer dan 2 uur)  in van berglopen. Tien jaar geleden liep ik makkelijk onder de 1:40, maar nu moet ik erg mijn best doen om onder de 1:45 te blijven. Maar dat lukt nog steeds en dus slechts een licht verval en ik was 5e van de 34 mannen bij de M60!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten