donderdag 4 mei 2017

Loopje in London

Net een lang weekend doorgebracht in London op bezoek bij mijn dochter, Julia, die daar voor haar werk een jaar gestationeerd is. Natuurlijk gingen we samen hardlopen. Zij is in voorbereiding voor de marathon komende zondag in Praag en mocht volgens haar schema maar een kort stukje lopen. Ze woont in het centrum, maar tot mijn verrassing hadden we haast geen last van het verkeer. We gingen namelijk naar het Regent's kanaal vlak bij haar huis waar je ongehinderd over het jaagpad kunt lopen. Na zo'n 4 km kwamen we bij het Victoria park waar we maar een klein rondje maakten en toen terugkeerden. Zo hadden we bij thuiskomst 8.5 km gelopen door een mooi en rustig gebied.

Julia vertelde dat ze ook haar 35 km training zo gedaan had. In het park een grote lus en dan langs het kanaal verder helemaal tot aan de Thames. Dan kun je prima over de boulevard langs de rivier rennen en op gegeven moment oversteken om in park aan andere kant nog veel kilometers te pakken.
Regent's kanaal met jaagpad
Na onze loop gingen we terug naar het kanaal naar een klein restaurantje voor het welverdiende ontbijt. Met uitzicht op een kleine sluis, die handmatig door de mensen die aan komen varen met hun boot moet worden bediend. Leuk om al die bedrijvigheid te zien vanachter de koffie en het roerei.


Dinsdagavond had ik weer mijn clubtraining. We deden een uurloop, waarbij je eerst 30 minuten en 30 seconden moet rennen op eigen tempo, maar dan hetzelfde stuk terug in 29 minuten en 30 seconden zodat je total een uur gelopen hebt. Ik ging wel niet zo hard, omdat ik ook zondag een marathon ga lopen hier in de buurt, maar moest toch flink aanpoten om die minuut korter te kunnen slechten. Leuke training en omdat ik ook de 4.5 km naar de club en weer terug had gelopen had ik total 23 km gedaan. Verder niet meer lopen tot zondag.
Kleine sluis met handbediening

Geen opmerkingen:

Een reactie posten