zondag 11 oktober 2009

Mijn favoriete rondje


Om de paar weken loop ik hetzelfde rondje dat mijn favoriet is geworden. Direct van mijn huis het bos in en langs de voetbalvelden van VVO, langs de begraafplaats van Rozendaal omhoog kom je op het Kerkpad die je over drie heidevelden voert. Rechtsaf over pad langs de bosrand en weer rechtsaf over een breed pad met mul zand dat vaak geblokkeerd is door Schotse hooglanders. Dan kom je op de asfaltweg (De Brandtoren) langs de nieuw aangelegde zandverstuiving en uiteindelijk op het hoogste punt, Snippendaal. Dan is het 4 km alleen nog maar naar beneden via het pad langs de boerderij midden in het bos en de prachtige beek aan de Beekhuizenseweg. Nog een extra rondje om de vijvers om de 17 km vol te maken en ik sta weer voor mijn huisdeur.  Een prachtige route met veel hoogteverschil (+336 m), afwisselende ondergrond en gevarieerde natuur. Tijdens het douchen ontdekte ik een grote teek op mijn knie. Opletten dus, ze zijn nog actief!






Maarten en Jan (zie zijn weblog) hebben vanmiddag mooie PRs gelopen bij de Hoge Veluweloop. Gefeliciteerd!

Samenvattend:  17 km; 01:28 u; 11.6 km/uur; 5:10 min/km; gem. hartslag 146.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten