maandag 7 december 2009

Montferlandrun incognito


Gisteren de 15 km van de Montferlandrun gelopen in zeer druilerig weer onder de naam van Jan (Runningtostandstill) Vullings. Jan had last van shin-splints en ik kon zijn startnummer overnemen. Samen met Hans (Jansen) uit Velp vertrokken en samen gestart. Ik had deze keer moeite met de heuvels en na 3.5 km liep Hans me voorbij en ik kon niet aanhaken. Bij de volgende heuvel rond de 6 km kwam Maarten me voorbij.  Op de 10 km had ik een tussentijd van 45:24 en tenslotte eindigde ik in 1:08:13. Ik heb hier wel eens 2 minuten harder gelopen, maar vandaag ging het niet vlot. Natuurlijk had ik donderdag weer volop meegedaan aan de 6x800 meter training inclusief helling en had ik vrijdag 18 km in rustig tempo gelopen om onze auto naar de garage te brengen en weer op te halen. Bovendien was het zaterdag een gezellige pakjesavond met aardig wat bier en laat naar bed.
Hans had een prachtige tijd van 1:06:04 gelopen en Maarten had 1:07:24.
Misschien maar goed dat ik niet goed ging want het is niet leuk om Jan zijn mooie tijd van vorig jaar (1:06:20) onder zijn eigen naam te verbeteren.

Afstand: 15.0 km; Tijd: 1:08:13; Gem. snelheid: 13.2 km/uur; Tempo: 4:32 min/km (range: 4:07-5:07); Gem. hartslag: 156 bpm (range: 144-162); Hoogteverschil: +195 m

1 opmerking:

  1. Frans,
    Sportief dat je nog aan mij hebt gedacht! ;-) Toch een persoonlijk succesje: je was 1 sec sneller dan ik drie weken geleden in Nijmegen.

    BeantwoordenVerwijderen