donderdag 31 december 2009

Jaaroverzicht 2009 & Plannen voor 2010


Jaaroverzicht 2009

Na vanochtend tenslotte nog 18.5 km in het besneeuwde bos te hebben gerend, gewandeld en geglibberd, is het nu tijd voor de cijfertjes en de gemiddelden.
Ik heb dit jaar een totaal van 3073 km gelopen (Arnhem - Marrakech), dus gemiddeld 256 km per maand, 59 km per week, en 8.4 km per dag.
Dit waren 24 wedstrijden, 81 loopjes op eigen gelegenheid, en 72 trainingen met CIKO'66. Dus van de 100 potentiĆ«le trainingen heb ik er maar 28 gemist door vakantie of door de te laat terug van het werk. De titel "Recreant van het jaar" kan me dus niet meer ontgaan :-)  De training die me het meest is bijgebleven is die van 6 januari die we bij volle maan en enkelhoge sneeuw door het bos liepen bij een temperatuur van -13 'C. Wat was dat prachtig!


Ik heb dus 24 wedstrijden gelopen; 4 in de topmaand september. Totale afstand 581 km.  De mooiste waren de marathon van Rome omdat het prachtig is om door de oude stad te rennen (vandaar de foto); de hardloopvierdaagse van Apeldoorn waar ik de 100 km aflegde in 8.5 uur en derde werd van de 12 mannen tussen 50 en 60 jaar; de 50 km van Rondje Voorne die ik in 4:54 liep, en de Zeeuwse kust marathon bij windkracht 9 tegen. Natuurlijk is ook mijn snelle tijd van 1:33:10 op de halve marathon van Amsterdam vermeldenswaard. Een verbetering van mijn PR uit 2005 met 1 minuut.


Plannen voor 2010
Na de gebruikelijke start van het seizoen met de halve van Egmond zal ik me gaan richten op de Rotterdam marathon. Maar nu blijkt dat mijn dochter per 1 februari weer een half jaar stage gaat lopen in Rome. Dus waarschijnlijk ga ik ook weer de maratone di Roma lopen op 21 maart dus 3 weken voor Rotterdam.
Een andere dochter gaat vanaf mei een tijdje in New York wonen zodat ook die marathon weer in de planning komt.
Daarnaast natuurlijk alle gebruikelijke loopjes: Apeldoorn 27.8 km, Achtkastelenloop 30 km, verschillende 10 en 15 km wedstrijden in de buurt. Maar misschien ook weer de 100 km van Apeldoorn en de 50 km van Voorne. Verder wil ik een leuke trailloop in Belgie doen van zo'n 50 a 60 km.
Wat me ook erg aanspreekt is de Al Andalus Ultra Trail, waar je 5 dagen achter elkaar 50 km moet afleggen in een berggebied in Zuid-Spanje in juli in de hitte. Maar hoe train je daarvoor? Wel een mooie vakantiebestemming.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten