zondag 20 december 2009

RDL in de sneeuw met fotostops

Met een korte tight over de lange tight en 3 lagen bovenkleding, een dikke muts en handschoenen trek ik er op uit de sneeuw in. Ik heb ook mijn fototoestel mee. Het is mooi buiten en best goed te lopen door de 20 cm dikke sneeuw. Ik loop mijn favoriete rondje eerst over het Kerkpad. Ik had gedacht dat het Rozendaalse veld helemaal wit zal zijn, maar blijkbaar zakt de sneeuw tussen de heidestruiken door. Het ziet er nu zwart uit. Verderop zijn sneeuwduinen gevormd en zak ik soms tot mijn knie weg. Ik stop vaak om foto's te maken. Als ik later weer op het brede zandpad loop wordt het toch wel Siberisch want een koude wind heb ik pal tegen. Even later begint het ook weer te sneeuwen. Later op de Weg naar de Brandtoren is een diep wielspoor waar ik goed vaart kan maken. De zandverstuiving (nu dus sneeuwverstuiving) is een prachtige witte vlakte met hier en daar een boom. Er zijn nog meer lopers die hier genieten; ik kom nu al de vierde tegen.  Nog een klein stukje door het dorp en na 16.5 km ben ik na 1:53 weer thuis. Een heel rustig tempo met veel stops; het was weer prachtig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten