zaterdag 20 februari 2010

Rondje Terletse heide met de Inov-8

Hoewel ik morgen de 27.5 van de Midwintermarathon ga lopen heb ik gisteren toch nog een lange duurloop gemaakt. Ik moet tenslotte mijn kilometers maken. Voor het eerst had ik de pas aangeschafte Inov-8 Race Pro 12 rugzak omgedaan. Dit is min of meer een verplicht uitrustingstuk voor de Bouillonante 50 km trailloop die ik eind april met Edwin en René ga lopen. Onderin de rugzak gaat een waterzak van max. 2 liter waaruit je met een slangetje water kunt drinken tijdens de loop. Verder kun je nog 12 liter aan spullen mee zoals een trainingsbroek en -jack en nog wat extra voedsel. Aan de voorkant zit links en rechts nog een vakje voor telefoon, gels, sleutels waar je direct toegang toe hebt. Als je alles goed strak aantrekt (heup- en borstsluiting) heb je er onder het lopen totaal geen last van.
De loop verliep heel rustig. Er zijn nog steeds moeilijk begaanbare gladde stukken in het bos. Na 22.2 km en 2:13 (precies 10 km/uur) was ik weer thuis. Zeer tevreden over de rugzak.

1 opmerking:

  1. Tuurlijk. Als ik morgen een kleine 30k zou lopen zou ik vandaag ook een lange duurloop doen! Ga je meedoen aan de Hardloop4daagse

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen