zondag 28 februari 2010

Slechte trainings week

Deze week moest een stevige trainingsweek worden met in totaal zo'n 80 km. Het liep alleen wat anders.
Dinsdag ging de hersteltraining nog goed. Ik kon flink meedoen met de versnellingen.
Woensdag naar Utrecht en 5 keer twee trappen op en af met dozen met boeken en zware beddelen die mijn dochter bij ons in Velp wilde stallen omdat zij een tijdje naar het buitenland gaat. Thuis was ik alleen dus kon ik alles 10 keer twee trappen op omhoog sjouwen om het op te ruimen.
Donderdag kon ik daardoor niet meekomen met de baantraining van Nancy. Bij de 200-400-200 meter series liep ik ver achter de langzaamste groep, want ik kon geen tempo maken. Maar toch nog 11.5 km volgemaakt.
Vrijdag voelde ik me nog niet hersteld dus ging de geplande 20 km loop niet door.
Zaterdag was ik vrijwilliger bij het NK Indoor Atletiek voor Junioren A en B (16-19 jaar) in Omnisport in Apeldoorn. Ik was ingedeeld bij de stewards en moest dus bij allerlei toegangen staan om de juiste personen door te laten en anderen tegen te houden. Omdat dat ook vaak bij de toegang naar het veld was heb ik veel van de wedstrijden kunnen zien. Erg leuk om die jeugd zo fanatiek bezig te zien met hun sport. Prachtige tijden ook; 08:56 op de 3 km en 52 seconden over de 400 m. Maar ook een meisje dat even over 1.65 m hoogspringt.
Het was leuk om eens te doen maar na die lange dag van 08:15 tot 18:15 had ik rugpijn van het lange staan en een stijve nek door de vreselijke koude tocht daar.
Zondag me ondanks de regen er toch toe kunnen zetten om op pad te gaan voor een 35 km loop (Rondje Eerbeek). Het ging niet hard want na 2 uur had ik nog maar 20 km afgelegd en daarna ging het fout. Mijn benen gingen pijn doen en ik moest telkens wandelen.  Van die laatste 15 km heb ik de helft gewandeld.
Totaal deze week dus maar 60 km.
Wijze les: In de laatste weken voor je marathon geen zware dingen sjouwen en niet lang stilstaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten