vrijdag 25 juni 2010

Hersteltraining??

Na de 50 km loop van zondag voelde ik me dinsdag al weer fit genoeg om volop mee te doen met de training. Het was een ontmoetingsloop waarbij je maatje de ene kant oploopt en jijzelf de andere kant. De een start snel de ander langzaam en van tempo wisselen als je elkaar tegenkomt op het rondje van 1 km. Dat 6 keer en we hadden weer een pittige training gehad.
Gisteren hadden we ons testrondje; een parcours van 4.1 km door bos en over de hei. Ongeveer de helft van het parcours is een breed pad met zacht zand. De eerste km houd ik me rustig achter een groepje met Wim, Nancy, Tonny, Jan V., Merlijn, Edwin en Rene. Maarten is dan al lang uit zicht verdwenen. Zodra we op het zandpad zijn laat Wim zich afzakken. Hij is vandaag trainer en gaat de rest achter ons ondersteunen. Ik haal Jan, Tonny en Merlijn in en Edwin en Rene lopen wat uit. Ik moet steeds meer vaart zetten om Jan achter me te houden. Het laatste stuk is weer redelijk harde ondergrond. Ik zet er nog een tandje bij en mijn hartslag loopt op tot 177 bpm (mijn maximum) en ik weet Nancy ook nog in te halen. Uiteindelijk finish ik in 17:34, 2 seconden voor Jan en heb dan gemiddeld 14 km/uur gelopen.
Snel terug naar de CIKO kantine voor de WK wedstrijd van Nederland tegen Kameroen, het bier en de meegebrachte hapjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten