maandag 28 juni 2010

Nieuwe schoenen testen in rustig weekend

Op mijn trail schoenen had ik in een jaar tijd alweer 1500 km gelopen dus tijd om nieuwe te kopen. Ik was zaterdag in de buurt van Dodewaard dus bij PK runningshop gekeken wat ze hadden. De Brooks Cascadia die ik in mijn hoofd had hadden ze niet maar ze hadden nog een paar exemplaren van het merk Inovate, die ze kwijt wilden. Met een flinke korting van 25% heb ik de Inov-8 Terroc 330 gekocht. Na de WK wedstrijd de deur uit met m'n nieuwe aanwinst. Deze schoenen sluiten heel nauw om de voet, hebben minder demping en een sterk profiel. Hierdoor zou je meer contact met de ondergrond hebben en minder wegglijden. Na een klein rondje van 12.2 km in 1:08 met daarin de 'tankbaan' en de heuveltjes bij de golfbaan was ik zeer tevreden. Misschien koop ik het allerlaatste paar dat ze hadden liggen bij PK ook nog wel.

Zondag wilde ik heel vroeg op pad om de warmte voor te zijn, maar het werd uiteindelijk pas half tien.  Toen was het al zo warm dat ik al snel besloot om de geplande 25 a 30 km danig in te korten. Het werd mijn standaard korte rondje van 16.4 km wat ik met veel moeite in 1:40 kon afleggen. Toch weer een mooie week met 53 trainingskilometers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten