zondag 20 juni 2010

Veluwezoom trail (50+ km)

Vanmorgen om 9 uur begonnen René en ik aan de Veluwezoom trail vanuit Camping Jutberg in Laag-Soeren. Het was heerlijk loopweer met zo'n 15 graden en onderweg maar één klein buitje. Deze trailloop door de Veluwezoom was mogelijk dankzij de samenwerking van Natuurmonumenten en daarom kregen zij het grootste gedeelte van de € 30,00 inschrijfgeld gedoneerd. De eerste 20 km waren zeer zwaar met veel heuveltjes en zandpaden. Veel paden op de route waren natuurlijk bekend terrein, maar er waren ook mooie paden waar ik nog nooit gelopen had. Die worden nu ook opgenomen in mijn programma. We begonnen met een tempo van 11 km/uur maar na 15 km moest ik wat langzamer en liep René langzaam op me uit. Bij de enige verversingspost op 24.5 km had ik 2:20 uur gelopen. Ik nam even de tijd om water te drinken en tot 35 km bleef de snelheid boven de 10 km/uur. Ik had mijn gels al op 1:45 en 2:30 genomen maar kreeg last van mijn maag en durfde geen derde te nemen. Bij 35 km hoef je bij een marathon nog maar 7 km maar nu moest ik er nog 15. Bovendien loop je helemaal alleen; er is geen publiek; 200 meter voor me zag ik iemand lopen en ik had net mensen ingehaald die nu ver achterop lagen. Bij 40 km moest ik helaas wandelen omdat de benen erg pijn deden; de laatste 10 km heb ik bijna elke kilometer wel een stukje gewandeld en de snelheid lag dus ook maar op 7 - 8 km/uur. Ook was er nog dezelfde drankpost op 44.5 km waar ik een paar minuten heb staan uitpuffen. Eindelijk was ik na 51.2 km en 5:22:22 over de finish waar René al bijna een half uur op me wachtte (4:54:25). Een mooie maar zeer zware trail.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten