zondag 10 oktober 2010

Loenermarkloop versus de Hoge Veluwe loop

Ik wilde zondag de HogeVeluwe loop halve marathon gaan lopen. Kon van een collega het startnummer overnemen en ik zou met Hans J. er heen rijden. Maar toen hoorde ik donderdag op de training dat op zaterdag de Loenermarkloop (21.1 km) was. Dit is een soort mini-trail over bos- en zandpaden door de prachtige Loenermark. Ik dacht dus direct om ze allebei te gaan doen; kon altijd nog zondagochtend besluiten om te stoppen.
Dus toen stond ik zaterdag om 13:00 uur aan de start in Loenen. Het was prachtig weer en het parcours was erg mooi. Ik had me voorgenomen redelijk rustig te beginnen en dan de 2e helft iets harder te gaan. Dat lukte prima: een negatieve split van 1 minuut. Uiteindelijk finishte ik in 1:41:55.
Loenermarkloop
Hoge Veluwe loop
Zondag met Hans dus naar de Hoge Veluwe loop. In het begin liep ik veel harder dan gisteren. Ik startte bijna achteraan omdat m'n collega pas heel laat arriveerde met mijn startnummer. Haalde in het begin dus enorm veel mensen in. Had me bij een groepje aangesloten dat een flink tempo liep (4:30 min/km). Na een paar kilometer ging ik Gordon, Hans J en Marlies voorbij. Een paar kilometer later kwam ik in een groep met Hans B waar ik een tijdje bijbleef. Toch weer wat versnelt maar bij 11 km kwam Hans B me weer voor bij. Bij 13 km kwam ook Hans J voorbij die met een enorme inhaalrace bezig was. Hij haalde ook nog Hans B in en eindigde in 1:37:27. Mijn laatste kilometers gingen met 4:50 min/km. Dus vandaag een positieve split, maar sneller dan gisteren: 1:37:50. Marlies liep een PR met 1:41:07. Prima gedaan.
Of dit nou verstandig is om te doen met binnenkort een marathon zien we volgende week wel. Maar het was prachtig loopweer en ik heb nu toch een maar even weekend-marathon gelopen in 3:19:45.
Beide lopen gaan door fantastisch natuurgebied maar de Hoge Veluwe loop is alleen maar op asfalt. Volgend jaar dus alleen de Loenermarkloop.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten