maandag 27 december 2010

Alweer een alternatieve Derde Kerstdagloop

De Derde Kerstdagloop was net als vorig jaar afgelast. Martine had op haar weblog een aardige blog over dit fenomeen met als titel: Nooit meer heroïsche hardloopwedstrijden. Ze zegt o.a. "Blijkbaar kunnen we nu echt geen winterse omstandigheden meer aan als organisatie of als hardloper. Dat laatste betwijfel ik overigens ten zeerste. Alle hardlopers die ik ken hebben het weekend gelopen. Niet in een wedstrijd, want die zijn zo goed als allemaal afgelast." en "Nederland is nu echt zijn heroïsche hardloopverhalen voor altijd kwijt." Ik kan het alleen maar hartgrondig met haar eens zijn. Maar niet te lang getreurd, Nancy had een alternatieve loop voor de CIKO'66 lopers georganiseerd. Vanuit Ellecom zouden we de Onzalige bossen gaan verkennen. Ik dacht daar wel even heen te lopen, ik dacht 6 km, maar toen ik het terugliep bleek het 9.7 km te zijn. Ik had dus mooi te laat gekomen als Maarten niet gestopt was om mij op te pikken na 4 km. Met een grote groep van 25 man gingen we op pad. De bossen lagen er nog prachtig bij. Het was heel zwaar om door de zachte te sneeuw te lopen en er zaten pittige klimmetjes tussen. Na 15 km waren we weer terug bij de parkeerplaats en gingen we warme chocolademelk drinken in De Peerdenstal. Daarna nog die 9.7 km terug gelopen en ik kon weer 28.5 km bijschrijven. De foto hierbij is van Jan die natuurlijk ook een mooi verslag heeft gemaakt.
Totaal 28.5 in 3:01 (gemiddeld 9.5 km/uur).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten