zondag 19 december 2010

RDL door de sneeuw

Er was vannacht weer een aardig laagje sneeuw bijgekomen maar ik ging natuurlijk wel lopen. De dik besneeuwde takken hingen laag over het pad zodat ik diep moest bukken om er onderdoor te komen. Het was sprookjesachtig, betoverend om maar eens wat andere woorden te gebruiken. Je zult zien dat het volgende week als het Kerst is allemaal weer weg is. Veel wandelaars, fietsers en langlaufers waren op pad; bijna alle paden waar ik liep was al iemand langs geweest. Ik ben vaak gestopt om foto's te maken. Het was soms zeer zwaar lopen door de dikke laag sneeuw maar je kon ook tempo maken in de sporen van de jeeps die er gereden hadden. De Schotse hooglander en de pony's zaten onder de sneeuw en de ijspegels en ook de twee reeën die ik in de verte zag waren wit. Het was weer een mooi rondje van 26.4 km in 2:25 (gem. 9.7 km/uur) met +358 hoogtemeters. Als ik de weerberichten goed begrijp wordt het volgende week weer een alternatieve derde Kerstdag loop. Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten