zondag 12 december 2010

Laaange ruuustige duurloop

Ik had eerst in mijn hoofd om vandaag de Siebengebirgmarathon in Winterberg, Duitsland te lopen, maar besloot dat het te ver rijden was. Toen dacht ik nog even aan de halve marathon in Emmerich, maar uiteindelijk bedacht dat ik het in december rustig aan ga doen net als Edwin. In april is de 60 van Texel en de training begint in januari. Het programma dat ik ga doen is precies hetzelfde als door Edwin beschreven in zijn Lekker weg blog. Met dus een 50 km over het strand in januari, 45 km langs de kliffen van South Devon in Engeland in februari, en 50 km over een trail van Versailles naar Parijs in maart. Daar tussendoor natuurlijk de CIKO trainingen en onze eigen duurloopjes.
Vandaag was het tijd voor een duurloop. Het was mooi rustig weer. Er lagen nog wel plakken ijs op de paden maar daar kon je makkelijk langs. Via de motorcross club naar het Deelerwoud en dan naar het noorden lopen tot je bij een weg uitkomt (de Woeste Hoefweg van Hoenderloo naar Loenen). Richting Loenen volgen en als je het viaduct over de A50 over bent kun je al snel rechtsaf weer het bos in en via Loenermark naar huis. Dat klinkt erg kort maar na bijna 4 uur had ik 38.8 km afgelegd. Ik liep zonder enige problemen; pas na 30 km heb ik een paar keer heel kort gewandeld. Gemiddelde snelheid was 9.8 km/uur en het gemiddelde tempo 6:06 min/km maar ook wel even +537 hoogtemeters. Mooie training!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten