woensdag 4 mei 2011

Herstellen in Haagse bos en grote plannen voor TAR2012

Zondag had ik voor het eerst weer gelopen na Texel. Voelde dat het niet echt lekker ging dus beperkte me tot 13 km in 1:10. Gisteren al weer wat harder gelopen door het Haagse bos dat vlak bij mijn Haagse huis is. Het bos is niet groot en na drie kwartier had ik alles wel gezien en had ik 8.5 km afgelegd. Vanavond na het werk weer gaan lopen. Eerst door Park Clingendael bekend van het Instituut en Ko Colijn. Dan door naar de duinen waar ik om 07:00 uur vlak langs de Waalsdorpervlakte kwam en trompetgeschal hoorde; de Dodenherdenking was daar net begonnen. Uiteindelijk het strand op weer terug naar Scheveningen, maar om 8 uur even 2 minuten stil gestaan. Alleen de meeuwen maakten lawaai. Dat strand is toch elke keer wel erg lekker om te lopen; 22.5 km in 1:54.
Zoals je misschien gelezen hebt op de blog van Edwin heeft hij grote plannen voor september 2012. Het lopen van de Transalpine Run (TAR). Deze moet je samen met een ander lopen. In zijn blog was nog niet duidelijk wie, maar wel in zijn tweet van gisteravond:



Het staat dus ook op mijn lijstje. We hebben 1 jaar en 4 maanden om ons voor te bereiden. Veel met mensen praten die het al een keer gelopen hebben; blogs volgen van de lopers die het dit jaar doen; juiste trainingsschema vinden en dat uitvoeren; dit jaar al een keer samen een bergmarathon lopen; krachttraining; en gezond blijven. Het is een enorme uitdaging: 7 dagen een bergetappe lopen variĆ«rend van 28.6 tot 50.7 km (gemiddeld 37 km) en tussenin een bergrace van 6.2 km met een hoogteverschil van 870 meter (14% stijging). Totaal 15.000 meters klimmen!
Morgen ook nog een rondje. Dan heb ik drie dagen achter elkaar gelopen. Je kan niet vroeg genoeg beginnen met de training :)

Reactie van Edwin: Oja. Er bestaan twee edities van de TAR. De etappes van 2012 zijn niet hetzelfde als die van 2011. Die van 2012 is 50 km langer :-)


Dus het gemiddelde per dag wordt wel 44 km !

1 opmerking:

  1. Ja, Frans. Ik loop graag met jou de TAR. Ben blij dat je net zo gek bent en vind het leuk om daar samen met jpu naar toe te werken. Krijg inmiddels of jubelende instemming of complete gek verklaringen. Ik zeg:

    "Just do it"

    Nu nog een leuke naam voor ons team bedenken.

    Oja. Er bestaan twee edities van de TAR. De etappes van 2012 zijn niet hetzelfde als die van 2011. Die van 2012 is 50 km langer :-)

    BeantwoordenVerwijderen