zondag 15 mei 2011

Koning van Spanje Trail (28.5 km)

Vandaag zijn we met z'n zevenen naar Zuid-Limburg gereden om de Koning van Spanje Trail te lopen. Ik ga geen uitgebreide beschrijving geven want dat heeft Edwin al heel mooi gedaan in zijn blog. Het eerste bultje liep ik op tempo omhoog samen met René waardoor we de anderen al gauw kwijt waren. Daarna heb ik het rustig aan gedaan en René laten gaan die weer hard van start ging. Mijn gemiddelde tempo was 5:50 min/km variërend van 4:40 tot 6:30. Het was een mooi gebied met prachtige uitzichten over de heuvels van Limburg. Bij 7 km was een punt waar we door het riviertje heen moesten lopen en daar heb ik een paar foto's gemaakt. Peter en Josje zijn me daar voorbij gelopen. Ze hadden een goed tempo want ik kon ze niet meer inhalen. Op 20 km kwam ik René tegen die pijn aan zijn Achillespees had en niet meer verder kon. Jammer voor hem. Totaal bergop was +788 m over zo'n 40% van de afstand. Naar beneden heb ik elke keer zo snel mogelijk gelopen. Dat was soms heel tricky vanwege de stenen en de boomwortels die je moest ontwijken. Heuvelop heb ik zoveel mogelijk geprobeerd hard te blijven lopen of in ieder geval het loopritme te blijven behouden. Het ging allemaal goed en ik finishte in 2:46:20. Een tempo dat je niet zou lopen als de trail 50 km was geweest. De jongens van MudSweatTrails hebben een mooie trail op de kaart gezet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten