donderdag 19 mei 2011

Piramide op het strand en rare spinsels

Gisteravond m'n 2e training bij HRR (The Hague Road Runners). Er stond een piramide op het programma. Natuurlijk eerst inlopen en stretchen, maar daarna begonnen we met 10 minuten in D2. Ook hier halen ze de laatste loper weer op maar dat noemen ze 'stofzuigen'. We waren ondertussen op het strand gekomen en gingen verder met 8 min in D3 met wind mee. Dat ging heerlijk op zo'n 13.5 km/uur. Het was zonnig en in de branding ging een kitesurfer even hard met ons mee. Dat is genieten! Terug dribbelen en dan de 6 min in weer D2 tegen de wind in met aan het eind de opgang in zeer mul zand de duinen in. Nog een 4 min in D3 en 2 min in tempo en we hadden er een pittige training opzitten. Terug bij het clubhuis hadden we dik 1.5 uur getraind en 16 km afgelegd. Met mijn loopje heen en weer naar m'n huis had ik er 20 km opzitten.
Veel struiken zijn hier trouwens in een soort wit glanzend web gevangen veroorzaakt door een klein rupsje. Dit is de larve van de stippelmot; de struiken zien er dood uit maar schijnen zich weer te herstellen. Ik had het op de Veluwe nog nooit gezien, want de struiken waar ze dat op doen komen daar niet voor. Soms hangt het over het pad en ik heb al een keer het kleverige spinsel op mijn hoofd gehad. Moeilijk te verwijderen.

1 opmerking:

  1. Frans, lust je het unieke Ciko-groep 5 shirtje nu nog wel? Het klinkt best goed bij de HRR.
    Long time no see. Over een paar weken de Brabantse Wal Marathon?

    BeantwoordenVerwijderen